4 redenen waarom jouw bedrijf niet zonder marketingplanning kan
De planning voor jouw bedrijf op orde krijgen? Succesvolle ondernemers kunnen niet zonder marketingplanning. Het vormt de basis voor structurele nieuwe business en het bouwen aan een krachtige merknaam die zich op de korte, middellange én lange termijn uitbetaalt.
Bij veel MKB-ondernemers ontbreekt het helaas nog aan een uitgewerkt (en beschreven) marketingplan. Dat kan verschillende redenen hebben. Veel ondernemers denken dat hun bedrijf daarvoor te klein is of kennen de voordelen daarvan niet goed. Anderen denken er geen tijd voor te hebben of weten niet goed hoe ze het moeten uitwerken. Wij zetten het voor je op een rij, om de planning voor jouw bedrijf in één keer goed op orde te krijgen.
4 redenen om een marketingplanning te maken
Benieuwd wat je mist zonder een goede marketingplanning? We zetten 4 belangrijke redenen voor je op een rij waarom jij er als MKB-er niet zonder kan:
- Vermijd onduidelijkheden
- Creëer structuur
- Bespaar tijd
- Maak marketing toegankelijk
1. Vermijd onduidelijkheden
Wat zijn jouw doelen en welke strategie hanteer je om die te bereiken? Door een marketingplanning te maken voorkom je belangrijke onduidelijkheden. Het doel wordt concreter en krijgt bovendien een gezicht. Het helpt je taken te delegeren om het doel te bereiken, waardoor ook medewerkers hun input daarvoor kunnen delen.
2. Creëer structuur
Marketing draait om het verwerken van (meer) markt. Met een planning creëer je structuur om dit stap-voor-stap te doen. Het is jouw houvast en geheugensteun, dankzij concrete en meetbare doelstellingen.
Wil jij groeien met jouw bedrijf? Download de gratis Whitepaper!
3. Bespaar tijd
Inderdaad, het uitwerken van een marketingplanning kost tijd. Onder de streep bespaart het je juist tijd, omdat je de investering snel terugverdient. Je kunt steeds terugvallen op wat er op papier staat, waardoor jij en medewerkers daar niet steeds opnieuw mee aan de slag hoeven.
Iedereen kent de doelstellingen en acties die daarbij horen. En wil je nog meer tijd besparen? Gebruik dan een projectmanagementtool, zodat je de acties uit de marketingplanning kunt omzetten naar concrete uit te voeren handelingen.
4. Maak marketing toegankelijk
Marketing heeft de neiging om op een onduidelijke manier boven MKB-ondernemingen te blijven zweven. Door een planning voor jouw bedrijf te maken maak je dit een stuk beter toegankelijk. Voorkom stilstand en garandeer een pijplijn vol nieuwe prospects, door structureel te werken aan jouw (online) zicht- en vindbaarheid.
Planning voor jouw bedrijf
Aan de slag met de planning voor jouw bedrijf? We helpen je graag een marketingplanning te maken. Neem contact met ons op en ontgrendel groei, of download eerst onze whitepaper. Daarmee kun je meteen aan de slag, om de voordelen van succesvolle marketing zelf te ontdekken.